Sprzedaż domu lub mieszkania to czasochłonny i nierzadko męczący proces. Choć dla Ciebie nie są to tylko cztery ściany, potencjalni nabywcy często będą próbowali negocjować cenę, a nawet krytykować wystrój wnętrza. Jak przygotować się do sprzedaży nieruchomości? Podpowiadamy.

Zatrudnienie agenta nieruchomości

Choć agenci nieruchomości dowodzą wysoką prowizję, warto przemyśleć jego zatrudnienie. Nie tylko zwiększysz w ten sposób szanse na szybszą sprzedaż, ale pomoże Ci uzyskać wyższą sumę niż mógłbyś otrzymać na własną rękę. Co więcej, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z potencjalnym nabywcą, doświadczony agent nieruchomości ochroni Cię przed pułapkami związanymi z transakcjami na rynku nieruchomości.

Pozbycie się z mieszkania osobistych rzeczy

Pamiątki rodzinne, zdjęcia oraz wszelkiego rodzaju inne osobiste przedmioty, które mogą rozpraszać potencjalnego nabywcę – pomimo że możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, tego typu rzeczy mogą sprawić, że osoba zainteresowana kupnem nieruchomości nie zdecyduje się na nią. Powód ku temu jest prosty – nie będzie ona w stanie dojrzeć w domu siebie, a jedynie skupi się na obecnym właścicielu. Wystawiając dom na sprzedaż powinieneś więc dokonać jego depersonalizacji.

Utrzymuj mieszkanie w czystości

Gdy Twój dom lub mieszkanie jest wystawione do sprzedaży, musisz liczyć się z tym, że prośba o jego zaprezentowanie może pojawić się w każdej chwili. Oznacza to, że nie zawsze będziesz miał czas, aby wysprzątać pomieszczenia od A do Z. Codziennie wycieraj armaturę oraz powierzchni w kuchni i łazience, opróżniaj kosze na śmieci, a także odkurzaj. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo stresu.

Zadbaj o teren zewnętrzny

Dokonałeś depersonalizacji swojego mieszkania oraz wysprzątałeś je na błysk? Doskonale! Nie zapomnij jednak, że pierwsze wrażenie, jakie wywrze Twój dom z zewnątrz jest niezwykle ważne otoczenie. Zadbaj więc także o taras, podjazd, chodniki czy ściany zewnętrzne – muszą prezentować się nieskazitelnie.

Dzięki trzymaniu się tych kilku prostych zasad możesz mieć stuprocentową pewność, że zrobisz wrażenie na kupujących, którzy z kolei odwdzięczą się dobrymi ofertami.